Aangekomen in de US! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu Aangekomen in de US! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu

Aangekomen in de US!

Blijf op de hoogte en volg Lianne

01 September 2015 | Verenigde Staten, Nashville

Wat een dag! Het is hier nu om precies te zijn 20:18 wat betekend dat we alweer bijna 24 uur op zijn! Het wordt eigenlijk tijd om te slapen, maar we wilden nog snel even met jullie delen hoe het vandaag is gegaan.

We zijn van te voren goed ingelicht door alle vrienden, familie en kennissen die wel eens in de US zijn geweest en waren daarom al een 'soort van' mentaal voorbereid op de ondervragingen, strenge tas controles etc. We voelden ons tijdelijk een crimineel toen we geland waren op Detroit en verantwoording af moesten leggen om het land binnen te komen. Eenmaal door de controle werd vooral ik (Lianne) zeer vriendelijk ontvangen door een vrouw waar ik minstens 4x in pas: "If it doesn't fit the box...don't put it innnnnnn!!!! Wat was het geval...mijn handbagage was een cm te groot voor het plastic bakje op de band. Waar het op Schiphol gewoon mee mocht de scanner in .. hier dus niet.

Verder is alles smooth verlopen .. tot het ophalen van de auto. De vriendelijke meneer aan de balie gaf aan dat we geluk hadden omdat ze heel erg veel full size cars hadden staan in de garage .. en wij daarmee genoeg keuze hadden. Helemaal blij renden we dan ook naar de garage (ok niet, het was een graadje of 34) .. waar we vervolgens een Nissan Optima aantroffen, volgens de dame was er niets meer. Ik heb van te voren thuis gezegd dat ik minstens een Amerikaanse auto wil rijden, dus hebben we besloten een probleem te maken van de Nissan Optima. Resulterend in de manager die in een gloednieuwe Ford Fusion (met lederen bekleding, achteruitrij camera en 900 miles op de teller) aan kwam rijden ... Is this American enough? Tuurlijk :P

Helaas liet onze navigatie ons tijdelijk in de steek na het verlaten van het vliegveld en reden we ook nog eens in de spits van Nashville. Het hotel is gaaf! Het is luxe, maar heeft wel de Nashville sfeer. Veel muziek elementen, erg leuk :) We zijn net wat gaan eten in The Row, dit zit vlakbij het hotel. Het is een cafe/pub, waar live muziek gespeeld wordt .. Daan ging voor de Chicken fried Chicken en ik een hamburger.

Morgen gaan we de stad verkennen, shoppen in Opry Mills en s'avonds een optreden bij wonen in de Ole Opry! Kortom, genoeg om naar uit te kijken.

Groetjes,
Daan & Lianne

• 01 September 2015 - 11:06

Marije:

Klinkt nu al geweldig! Heel veel plezier en geniet ervan.

• 01 September 2015 - 12:26

Marloes:

Gaaf! Geniet er lekker van!

• 01 September 2015 - 15:31

Nel Guijt:

Lekker dat jullie de reis achter de rug hebben. Ik wil nog wel een foto zien hoor van die mooie Ford. Daar passen jullie koffers vast wel goed in. Ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende verslag.

• 02 September 2015 - 11:49

Wim:

Geniet ervan! (we want more picturessss!:) hahaha)