Cola op krediet - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu Cola op krediet - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu

Cola op krediet

Blijf op de hoogte en volg Lianne

03 September 2015 | Verenigde Staten, Nashville

Hi Folks,

Wat een ongelofelijke dagen hebben we hier in Nashville achter de rug. Dinsdagmorgen zijn we rond een uur of 10 vertrokken richting Opry Mills, een gigantisch winkelcentrum dat ongeveer een half uur rijden bij het hotel vandaan ligt. Het rijden hier is nog wel even wennen. Andere verkeersregels en als je de stad en wegen niet kent sta je minstens 9 van de 10 keer voorgesorteerd op de verkeerde baan. Wat is die Opery Mills mall groot!! Kilometers aan parkeerterrein, om dan nog maar niet over het aantal winkels te beginnen. We hebben ons hier om precies te zijn zo'n 5 uur vermaakt, zijn vier paar all stars, cowboyboots, victoria secret spul en souvenirs rijker en heel wat dollars armer :P Maargoed, je bent niet elke dag in Amerika. Over dollars gesproken .. Daan en ik blijven ons verbazen over de creditcard. Werkelijk iedereen betaald hier met dat ding... maar dan ook alles! Zelfs de cola-automaat is hier voorzien van een creditcard gleuf. Elke keer als we wat drinken halen schreeuwt Daan dan ook jaaaaaaaa cola op kredietttt!!

Om 6 uur gingen de deuren van de Grand Ole Opry (gevestigd naast het winkelcentrum) open. Een gigantisch mooi gebouw waar al 90 jaar op dinsdag, vrijdag en zaterdag een twee uur durende live radio show gehouden wordt. Ze zeggen ook steeds "the show that made country music famous". Wow!! Wat was dat een ervaring. Acht verschillende artiesten deden elk drie nummers. Er waren jonge muzikanten zoals Chris Janson en Michael Ray, maar ook legende Bill Anderson was aanwezig. Wat een belevenis. Na de show nog heerlijk buiten gegeten onder het genot van live muziek.

Woensdagochtend zijn we gaan ontbijten bij Fido's. De favoriete ontbijt spot van Taylor Swift .. tsja daar moet je geweest zijn. Wat ook grappig is, is dat we vanuit ons hotel haar appartement kunnen zien. Een mega complex dat we dan ook de 'Swizzie Tower' gedoopt hebben. Na het ontbijt zijn we naar Music Row gelopen, hier zijn veel labels en radio stations gevestigd. 's Middags hebben we last minute besloten om naar de 'Country Music hall of Fame" te gaan. Een gebouw waarin een ode gebracht wordt aan alle country helden .. van oud t/m jong. Het was nog een aardige onderneming om er te komen, want wat was het heet vandaag (34 graden en zeer hoge luchtvochtigheid). Maar het was elke zweetdruppel meer dan waard :) Na de hall of fame naar Broadway!! De live muziek klinkt uit de oneindige hoeveelheid 'Honky Tonks' en een leuke tent kiezen om wat te drinken is dan ook moeilijk (ze zijn allemaal leuk!!). We zijn naar binnen gestapt bij Layla's Bluegrass inn een sfeervolle bar volgehangen met nummerplaten (200 Amerikaanse...en jaja 1 Nederlandse!) Bij Tootsies wilden we sowieso gaan kijken, dus daar zijn we geëindigd. In deze bar zijn namelijk veel country artiesten begonnen.

We zijn allebei een beetje verliefd geworden op Nashville. Het is hier zo ontzettend gemoedelijk. Daarnaast merk je in alle opzichten dat deze stad 'country' ademt. De liefde die de artiesten voor de stad hebben is ook zo bijzonder .. zo hebben Tim McGraw & Faith hill bijvoorbeeld grotendeels de Country Music Hall of Fame mogelijk gemaakt. Ik probeer het te beschrijven, maar eigenlijk moet je hier geweest zijn ... het is hier heerlijk!

Morgen vertrekken we vroeg richting het Loveless Cafe voor ontbijt (ze zeggen dat je daar geweest moet zijn als je Nashville bezoekt) en rijden door naar Lynchburg voor een tour door de Jack Daniells fabriek. Daarna nog 2 uur door richting Fort Payne waar we Lanie en Brock zullen ontmoeten.

We houden jullie op de hoogte :)

Greetz,
Daan & Lianne

• 03 September 2015 - 07:09

Vera Guijt:

Hihi ik hoopte al dat er wat online zou worden gezet!! Super gaaf ben echt jaloers.

• 03 September 2015 - 13:55

Lianne:

Thnx Veer :) Zolang we Wifi hebben proberen we elke dag een verhaaltje te maken :)

• 04 September 2015 - 09:47

Kees Kant:

Wat een leuk verslag zeg. Gezellig met die country muziek en Amerikaanse sfeer. Bij al jullie aankopen moest ik ineens met een glimlach aan jullie koffergewicht op het vliegveld denken.... :) voor je er erg in hebt is je koffer straks veel te zwaar.... Fijne dagen met elkaar he.

• 04 September 2015 - 16:44

Marije:

Echt super gaaf! Ik wil ook heel graag naar Nashville. Na het lezen van jullie enthousiaste verhalen zeker! :P