Afscheid nemen en weer door... - Reisverslag uit Cherokee, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu Afscheid nemen en weer door... - Reisverslag uit Cherokee, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen en weer door...

Blijf op de hoogte en volg Lianne

09 September 2015 | Verenigde Staten, Cherokee

Hi y'all,

Maandag 8 september, oftewel Labor Day in Amerika. De dag die officieel het einde van de zomer seizoen betekend. Lanie en Brock kwamen ons ophalen om weer eens op een geweldige plek te gaan lunchen! Deze keer namen ze ons mee naar een echt 'southern' sport cafe met een heel erg leuk interieur. De muur was behangen met 1 dollar biljetten, waar klanten leuke teksten op hadden geschreven. Daar moest er natuurlijk eentje van ons bij! Als we deze eetgewoonten een jaar volhouden zijn we minstens verdubbeld in gewicht .. maar wat is dat gefrituurde eten toch verschrikkelijk lekker :P

We zijn met Lanie en Brock meegereden naar Desota Park, een enorm natuurgebied achter Fort Payne waar ze prachtige bergen hebben met een adembenemend uitzicht. Zo hebben we gezellig de hele middag rondgereden en hebben ze ons ook nog even de villa wijk laten zien. Wat een huizen :O S'avonds was het helaas tijd voor afscheid .. en wat was dat eventjes zwaar. Meer dan een half jaar geleden heb ik Lanie ontmoet via Interpals en sindsdien hebben we eigenlijk elke dag contact gehad. Maar het hoeft natuurlijk niet te zeggen dat dat dan in 'real life' ook zo is. Ik durf oprecht te zeggen dat we met zn vieren in zo'n korte tijd echt goede vrienden geworden zijn. Ze hebben ons werkelijk overal mee naar toe genomen en waren verschrikkelijk gastvrij ... we gaan ze missen!! Hopelijk kunnen ze snel naar Nederland komen (sponsors zijn altijd welkom:P .. ok grap)

Dinsdagmorgen hebben we al vroeg uitgecheckt uit ons appartement en zijn op weg gegaan naar Gatlinsburg. Dit plaatsje licht net voor de Great Smokey Mountains, dit werd ons lunch spot. Guntersville is een stadje zoals je ze alleen maar in de film ziet. Verschrikkelijk schattig (maar wel heel toeristisch). Rond het middaguur zijn we door de Great Smokeys gereden met de auto. WOW! Wat een ontzettend mooi gebied. Scherpe bochten met een geweldig uitzicht over de bergen. Onderaan de berg ligt het Indianen (oftewel Native American) dorp Cherokee. Alle winkels en restaurants zijn in Indianen stijl, heel erg leuk om te zien.

Daan en ik hadden van te voren al gezien dat er net buiten Cherokee een plaats is waar je kan paardrijden in de bergen. We kwamen aan bij een paar stallen naast een huis (in een beetje een achterbuurt wijk:P). De man (native American) was net aan het voeren en zij dat er eigenlijk nooit meer toeristen na Labor Day komen. Hij bood ons toch aan om te gaan rijden en wat hebben we een gave tocht gehad. We zijn met de paarden de berg opgeklommen .. ik wist niet eens dat paarden over zulke wegen konden lopen. Er waren alleen maar grote brokken steen .. Daan vond het fantastisch (gelukkig had ik hem een beetje leren rijden, want het was best pittig!) We zijn op plekken geweest waar je lopend nooit zou komen .. wat een ervaring!

We zijn inmiddels (na all you can eat voor $12,25 #alleenmaardikkemensen) weer terug in ons hotel. We gaan het laatste stukje Pecan Pie die Lanie haar oma voor ons gemaakt heeft opeten en lekker vroeg slapen (jaaa, hier is het pas 21:00). Morgen vertrekken we vroeg naar Charleston.

We houden jullie op de hoogte! (morgen de foto's, de wifi laat het niet toe!)

Daan & Lianne

• 09 September 2015 - 15:42

Elise :

Ah echt super leuk om alles van jullie te lezen! Lijkt me trouwens inderdaad heel gek om afscheid te nemen en niet te weten wanneer jullie elkaar weer kunnen zien! :O
    Maar jullie zijn bij The Great Smoky Mountains!! Mooi hè :)
    Veel plezier ook in Charleston; een beetje terug in de tijd :P
    En hoe zit het trouwens met die gekke storm die jullie misschien zou treffen? Hopelijk valt het mee, haha!

Xxx

• 09 September 2015 - 22:18

Lianne:

Eliiiseeee!

Jaaaa de Smokeys zijn echt heel mooi inderdaad. Zijn erg benieuwd naar Charleston :) Zijn er over een half uurtje. Tot nu toe gelukkig nog geen storm gezien..alleen wat regen onderweg..hopelijk blijft dat zo ;) Bedabkt voor je berichtje!

X