Holy city - Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu Holy city - Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu

Holy city - Charleston

Blijf op de hoogte en volg Lianne

11 September 2015 | Verenigde Staten, Charleston

Hi Y'all :)

Na een rit van ongeveer 6 uur op slechts twee snelwegen (ja, echt maar 2), zijn we aangekomen in het pittoreske Charleston. We hebben een kamer via airbnb in een herenhuis. De huizen hier zijn allemaal oud (en van hout) en zijn voorzien van allerlei leuke kleurtjes. Als je nog niet blij was dan zou je het wel worden...wat een vrolijke stad! Op zoek naar een restaurant merkten we al duidelijk verschil met waar we vandaan kwamen, de prijzen liggen hier zo'n 2x hoger. Op advies van onze hostess Julia zijn we naar een Duits bier/steakhouse gegaan (check die foto van die steak!) en wat was dat eten goed :0 Na het eten nog even een rondje door de stad gedaan en vroeg gaan slapen, want de volgende morgen stond de canoe tocht op het programma!

Naast Charleston ligt het eiland Mt. Pleasant. Een super schattig vissersdorp wat voornamelijk leeft van de opbrengst van garnalen. Allereerst gestopt bij een heel leuk tentje voor ontbijt. Het is nog steeds wennen dat Amerikaanse ontbijt..het is zo ontzettend veel! (Maar wel lekker :p). Bij het canoen aangekomen bleek dat er een miscommunicatie was geweest dus we moesten een half uur op onze gids wachten. Eén van de jongens zijn opa en oma bleken in Nederland te wonen, dus dat half uurtje was zo voorbij ;) Samen met de gids zijn we 'Shrim (afkorting van shrimp/garnaal) Creek' opgegaan. Hoe gaaf is het als de pelikanen over je hoofd scheren en in het water landen en je de dolfijnen adem kunt horen halen omdat ze een paar meter bij je canoe vandaan omhoog komen...wat een ervaring!

Na het canoën zijn we Charleston gaan verkennen en hebben we o.a. de beroemde City Market en Waterfront Park bezocht. Om ook nog een beetje historische kennis op te doen hebben we ook het Civil War museum en het Slavery museum bezocht. Eerlijk gezegd schaamde ik me daar voor onze voorouders...wat hebben we onze medemens aan kunnen doen. Waar we ook achter zijn gekomen is dat Charleston de Holy city wordt genoemd. Allereerst zijn hier veel kerken (er mag geen één gebouw hoger zijn dan een kerk), maar waren zij één van de eerste steden waarin alle andere geloven geaccepteerd werden . Na een paar uur gespendeerd te hebben in de stad zijn we bij Soutend Brewery & Smokehouse gaan eten. Het is hier restaurant week dus hadden 3 gangen voor $20,- .. dat is hier zeker niet verkeerd! Zojuist aangekomen bij Julia's brak het onweer los...gelukkig net optijd binnen.

Morgen een 2.5 uur durende trip naar Savannah (Georgia), waar we twee dagen bij onze host Ted spenderen. We zijn benieuwd.

We'll keep you updated :)

Daan & Lianne

(P.s. we kregen die afbeelding van die landkaart van Lisanne..we zitten wel echt heel ver weg hè :0 )

• 13 September 2015 - 20:12

Annelies:

Hallo Lianne en Daan,

Wat fantastisch gaaf om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Ik wil mee!!!!;-(
    In de kano met de dolfijnen, wat geweldig!!
    Heel leuk om zo op afstand met jullie mee te kunnen kijken!
    Ik denk dat jullie deze reis niet snel zult vergeten!

Goede reis verder!

Groetjes Annelies