Hi Ha Savannah! - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu Hi Ha Savannah! - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu

Hi Ha Savannah!

Blijf op de hoogte en volg Lianne

13 September 2015 | Verenigde Staten, Savannah

Vrijdagmorgen zijn we na het ontbijt bij een heel schattig lokaal tentje (zie foto Queen street Grocery) op weg gegaan naar Savannah. We konden pas om half 5 bij onze host 'Ted' terecht, dus hebben ons vermaakt met een bezoek aan Walmart en het verkennen van het Historische Savannah. De Walmart blijft ons verbazen .. het is zo groot en met name het ongezonde voedsel is in overvloed aanwezig. Zie bij de foto's een pizza die 3x het formaat is dan dat wij gewend zijn en om dan nog maar niet te spreken over het brood :O Het ziet er nep uit .. (en zo smaakt het ook).

Eenmaal onderweg naar onze Airbnb locatie (zo'n 10 minuten uit het centrum, maar ook slechts 10 minuten rijden vanaf het strand) kwamen we uit in een fancy 'Gate community'. Een mooie wijk afgesloten met een hek .. sjiek hoor. Bij het huis aangekomen kwam Ted al naar beneden rennen en bood aan mijn koffer te dragen .. waar hij zo te zien al snel spijt van had ;) Even een korte beschrijving van onze host: Ted is 67 jaar en is jaren lang tourguide geweest in Savannah. Hij heeft meerdere boeken (fictie en non fictie) over de stad geschreven en heeft een hele erge lieve hond genaamd Molly.

Voor vrijdagavond hadden we Moonlight Cruise geboekt. Een romantische tour langs de pittoreske skyline van Savannah. Een DJ vermaakte de gasten op de boot; er werd gedanst en gezongen, erg gezellig. O ja, wij zaten gewoon aan een tafeltje met een drankje, wij kennen al die Amerikaanse dansjes niet :P De boot tour was om 11 uur afgelopen. Wat ik bijna vergeet te zeggen is dat we voor de boot tour nog even de stad in zijn gegaan. Het is hier echt enorm gezellig. Overal zijn winkeltjes open en er klinkt muziek uit diverse restaurants en bars. Daarnaast hebben ze ook hele goede eetgelegenheden ... wij zijn gestopt bij Outback! .. wat een steaks hebben ze daar. Wat we naast het eten gaan missen hier is de service. Daar kunnen ze in Nederland echt nog wat van leren. We hebben nog geen een slechte bediening gehad.

Zaterdagochtend zijn we vroeg gaan ontbijten .. want we wilden op tijd naar het Wildlife gebied gaan (en Gators spotten!). Helaas regende het, dus moesten we in plaats van de wandeltocht de autoroute doen. De dame aan de desk vertelde ons dat de mensen die voor ons kwamen geen ene alligator gespot hadden .. jammer...maar wij gingen ervoor. Na zo'n 2 mile gereden te hebben bleek de 100ste boomstam die we in het water hadden zien liggen toch eindelijk een echte alligator te zijn! Daan rende richting het water om dichtbij een foto te kunnen maken, maar toen de alligator dat zag dook hij onder en snelde met grote vaart richting de kant. Daan kon nog net op de motorkap van de auto springen.....OK dit is dus NIET gebeurd. Daan wilde dit heel graag in de blog hebben. Toen Daan naar de waterkant liep voor een foto (de Gator zat nog op meters afstand) zag de alligator hem en dook weg:P Gelukkig hebben we 'm toch nog vast kunnen leggen.

Na de tour zijn we doorgereden naar Tybee Island, waar de beroemde Crab Shack staat. Deze is helemaal ingericht in piraten- en oceaanachtige stijl. Naast het restaurant hebben ze ook een gedeelte met alligators (kleintjes). Deze kan je voeren met een hengel .. en dat hebben we ook gedaan. Echt grappig .. wie verzint zoiets #onlyinamerica. Na de lunch zijn we teruggegaan naar Downtown Savannah en hebben we de Old Savannah bustour door de stad gedaan. We hadden werkelijk de meest leuke (vrouwelijke) tourgids die je je maar kunt wensen, dus we weten nu alle ins en outs van de stad. We hebben zelfs het huis gespot waar een deel van Magic Mike II is opgenomen :) Eenmaal teruggekomen in het appartement troffen we Ted aan en het was zo gezellig dat we uiteindelijk samen met hem en Laura (zijn vriendin) zijn gaan uiteten. En wat was dat leuk! Veel verhalen uitgewisseld over de verschillen tussen Amerika en Nederland.

Morgen checken we weer uit en gaan we op weg naar onze laatste bestemming Amelia Beach in Florida!

We'll keep you updated:)

Daan & Lianne