Sweet Home Alabama - Reisverslag uit Fort Payne, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu Sweet Home Alabama - Reisverslag uit Fort Payne, Verenigde Staten van Lianne Boer - WaarBenJij.nu

Sweet Home Alabama

Blijf op de hoogte en volg Lianne

05 September 2015 | Verenigde Staten, Fort Payne

Hi Y´all,

Donderdagmorgen hebben we om 8.30 het hotel in Nashville verlaten en zijn we gaan ontbijten bij het befaamde Loveless Cafe ... Wij snappen inderdaad dat het beroemd is, wat een ge-wel-dig ontbijt (en dan met name de biscuits :O). Hieronder kunnen jullie als het goed is wat foto's zien. Daarna zijn we doorgereden naar Lynchburg, voor een bezoek aan de enige, echte Jack Daniels fabriek. We hebben een 1,5 uur durende tour gedaan en hebben veel 'Jack' kennis opgedaan. Zo wordt er bijvoorbeeld al sinds het begin (ergens in 1800) gebruik gemaakt van het bronwater dat daar stroomt om Whiskey te stoken. Wat ook grappig is, is dat er in de County waar de fabriek gevestigd is geen alcohol gedronken mag worden :P Gelukkig hebben ze het er sinds twee jaar wel doorheen dat er flessen 'Jack' verkocht mogen worden .. de werknemers krijgen nu dan ook elke maand een fles bij het loonstrookje (cheers!).

Na de Jack Daniels tour zijn we in zo'n 2,5 uur doorgereden naar Fort Payne in Alabama, waar we een loft hebben in een oude meelfabriek (locatie...naast een treinrails). We hadden om 7 uur afgesproken bij steakhouse Sante Fe met Lanie & Brock voor onze eerste ontmoeting. En wat was dat leuk!! We hadden gelijk een klik met zn vieren en hebben non stop gepraat. Na het eten van werkelijk de beste steak ooit!! zijn we doorgereden naar Wal-mart ..wat is dat groot! Van bloemkolen, dikke mensen, onderbroeken tot wapens .. wat hebben ze er niet! (Wat ze er niet hebben is goedkoop vers brood en eten .. drama). Daarna nog even gezellig met Brock en Lanie meegegaan om de hond Ella te zien, wat een dropje!

Vanmiddag zijn we met Brock en Lanie gaan lunchen bij Sally's Smoking Butt BBQ :P Een heel schattig tentje aan de kant van de weg in Fort Payne. Lekker geluncht (mega veel!) en daarna doorgereden naar Gadsden, waar Daan even los kon gaan in de camping en 'gun' shop. Ze hadden er meer dan 500 wapens....wow! Wat we in Nederland niet gewend zijn verkopen ze hier gewoon alsof dat je een brood gaat bestellen bij de bakker...ongelofelijk! Na de gun shop zijn we nog even de mall van Gadsden ingegaan waar we een spectaculaire Mall Race hebben gedaan op onze elektrisch aangedreven pluchen dieren (zie foto's) .. wie verzint zoiets :p #onlyinAmerica . Tot slot zijn we naar het centrum gegaan waar een gigantische oldtimer en auto show aan de gang was op First Friday (elke eerste vrijdag v.d. maand). Er stonden 100den Amerikaanse Muscle cars...!! Het was gezellig druk en er was live muziek te zien en te horen in de warme straten. Een gezellige zomeravond! Tot slot lekker gegeten bij de Italiaan en nog even een drankje gedaan in de Blackston bar. Nu weer terug in het appartement en nog even snel een blog typen.

Groetjes,
Daan & Lianne

• 05 September 2015 - 10:54

Nel Guijt:

Wat gaaf allemaal, vooral die knuffelrace. Die willen wij hier ook. Blijf lekker genieten. Groetjes aan iedereen.